سید صالحسید صالح، تا این لحظه: 10 سال و 5 ماه و 18 روز سن داره

فـِرشـتـه کـُوچـُولـوی مـامـان

کیک گردویی

1392/11/20 20:52
206 بازدید
اشتراک گذاری

 

کیک گردوئی

 

کیک گردویی

 

آرد ۱ لیوان  .  پودر گردو ۱ لیوان  .  شکر ۱ لیوان  .  تخم مرغ ۶ عدد  .  کره ۱۵۰ گرم

بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری  .  خامه برای تزئین  .  قهوه مقداری  .  وانیل به مقدار لازم

 

کیک گردویی

 

طرز تهیه : فر را از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

 

گردوها را اسیاب کنید ، زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و سفیده را در ظرفی جداگانه با همزن برقی بزنید تا حالت برفی پیدا کند ( وقتی ظرف را برمیگردانید نریزد ) ، زرده تخم مرغ را با وانیل ، شکر ، بیکینگ پودر و کره مخلوط کنید.

 

کیک گردو

 

سفیده ها را کم کم به مخلوط زرده و کره اضافه کنید و آرام مخلوط نمائید سپس آرد و گردوی پودر شده را قاشق قاشق اضافه نمائید و خیلی ارام و در یک جهت مخلوط کنید.

 

پس از اماده شدن مخلوط را در قالبی که چرب کرده اید اید بریزید و درون فر با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد به مدت 40-60 دقیقه قرار دهید.

 

کیک گردو

 

کیک را پس از اماده شدن از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود سپس از قالب خارج کنید.

 

مقداری خامه را با چند قاشق قهوه مخلوط کنید سپس کیک را از وسط نصف کنید و مقداری خامه روی کیک بزنید ، لایه دوم را قرار دهید و روی ان را با بقیه خامه و گردو تزئین کنید.

 

نکته ها : میتوانید کیک را ساده سرو کنید یا از انواع مغزها ، شکلات اب شده ، خامه ، مربا و … برای تزئین ان استفاده نمائید ، در زمان اماده سازی مایه کیک باید بسیار نرم و ارام مواد را درون سفیده بریزید و هم بزنید.

 

در 30 دقیقه اول پخت کیک در فر را باز نکنید تا پف کیک نخوابد ، برای مطمئن شدن از پخت کامل کیک کبریت یا چاقو را درون کیک وارد کنید و بیرون بکشید ، اگر تمیز بود کیک شما کاملا پخته است.

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)