سید صالحسید صالح، تا این لحظه: 10 سال و 5 ماه و 18 روز سن داره

فـِرشـتـه کـُوچـُولـوی مـامـان

شعر برای نی نی ها

1392/10/27 22:10
240 بازدید
اشتراک گذاری
گرگم وگله میبرم
اردک تک تک
انگشتای دست 
خداحافظ
تولدت مبارک
خدا نگهدارتون
گنجشکک اشی مشی
چراغ راهنمایی
کلاغ
مداد رنگی
 نی نی کوچولو
 
گرگم وگله میبرم
 
 
دست دست دست 
دست ميزنم با دستام
پا پا پا 
پا مي كوبم با دو پام
خوش خوش خوش
خوشحال و شاد و خندون 
داد ميزنم آهاي آهاي من اينجام
چه خوب چه خوب كه دست دارم
هر چي بخوام ور مي دارم
پر ميشم و تو باغچمون 
يه عالمه گل مي كارم
چه خوب چه خوب كه پا دارم
هر جا بخوام پا مي زارم
يواش مي رم يواش مي آم
آسه قدم ور مي دارم
آسه قدم ور مي دارم
دستاتو بيار جلو
نون بيار و كباب ببر
صحرا پر از گل شده باز 
گل بيار و گلاب ببر
بيا با هم بازي كنيم
يه پا عقب يه پا جلو
گرگم و گله ميبرم
دنبال من بدو بدو 
 
اردک تک تک
اردک تک تک
تک تک اردک
اردک تک تک 
تک اردک

اردکی تنها
به روی آبه
پراشو بسته 
می خواد بخوابه

اون بالا بالا
لک لکی پیدا

مثل این اردک
لک لکه تنهاست

کاشکی که لک لک 
دوست شه با اردک
تا که نباشن 
این دو تا تک تک

اردک تک تک
تک تک اردک
اردک تک تک 
تک اردک

انگشتای دست
یک مال من دو مال تو سه مال اونه
همون که مهربونه 
دلش با دلمونه
خودش دوره ولی به یادمونه

همه مثل هم هستیم
ما انگشتای دستیم
ببین یکی یکی مونو
کنا رهم نشستیم

یه انگشت که نباشه وای چی میشه
خدا کنه با هم باشیم همیشه
مگه زندگی بی همدیگه میشه ؟
نه نمیشه

مال من مال توست فرقی نداره
خوشا به حال هر کی نیکوکاره
یادم باشه یادت باشهتو دنیا
فقط بخشش و خوبی موندگاره

خدا دنیا رو زیبا آفریده
محبت رو تو دلها آفریده
بیا خوب باشیم و خوبی کنیم ما
کسی از خوبی هیچ بدی ندیده

همه مثل هم هستیم
ما انگشتای دستیم
ببین یکی یکی مونو
کنا رهم نشستیم

یه انگشت که نباشه وای چی میشه
خدا کنه با هم باشیم همیشه
مگه زندگی بی همدیگه میشه ؟
نه نمیشه

     
تولدت مبارک
دست بزنید و شادی کنید
امشب شب تولده
تو باغ سبز زندگی
یه غنچه گل وا شده

گل و گل و گلت، گل گلکه
چه خوشکل وبا نمکه

تولدش مبارکه
مبارکه مبارکه

خنده نشسته رو لباش
شادی می باره از چشاش

قد کشیده و بزرگ شده
قربون اون قد و بالاش

کیک تولد بیارین
بیار بیار کیکو بیار

شمعا رو زود روش بذاریم
بذار بذار شمعو بذار

گل و گل و گلت، گل گلکه
چه خوشکل وبا نمکه

تولدش مبارکه
مبارکه مبارکه


یک و دو سه د یالا
شمعا رو فوت کن حالا

تولدت مبارک
چشم نخوری ایشالا

ببر ببر کیکو ببر
به مام بده تو هم بخور

ناز و ناز و نازنینه
ماه روی زمینه
کیک تولدش هم 
مثل خودش شیرینه
 
     
خدا نگهدارتون
گل و گل و گل شمایید

مثل فرشته هایید

خوشحال و خندون باشید

همیشه هرکجا یید

 

شاد وشاد و شاد بمونید

قدرهمو بدونید

سرود مهربونی

برای هم بخونید

 

دعا کنید بچه ها

غم نباشه هیچ کجا

صلح و صفا و دوستی

زیاد بشه تو دنیا

 

دست علی یارتون

خدا نگهدارتون

تو قلب ما می مونه

 امید دیدارتون
 
گنجشکک اشی مشی
گنجشکک اشي مشي
از قصه ها بيرون بيا
برلب بوم ما نشين 
بپر بالا تو آسمون

بگو به ابر مهربون
که چشم پر اشکي داره
بياد به شهر تشنمون
بارون شر شربباره

ببين هواي شهر ما
تو چنگ دود اسير شده
بگو به باد با لشکرش
بياد که خيلي دير شده

گنجشکک اشي مشي
بخون بگوش آدما
کاري کنم که شهرمون
بمونه سبز و با صفا
چراغ راهنمایی
چراغ راهنماييم                                 کنار اين خيابونم 

توي خيابون شما                               سال هاي سال مهمونم

 

        چشماي من سبز و زرد و فرمزه  

     گوشاي من پر از صداي هاي و هوي     

              صداي بوق و ترمزه

 

وقتي که قرمزم به تو ميگم ايست             که حالا نوبتت نيست

سبز که ميشم به رنگ سبز برگها             حالا ميگم بفرما

 

    موقع ايست ماشينا يواش برو يواش بيا
کلاغ
آقا کلاغه بر شاخه نشست
قار و قاري کرد بالهايش را بست

بيچاره کلاغ دلتنگ و غمگين
خسته شده بود از دود ماشين

بال و پرش را به من نشان داد
پر کشيد و رفت با داد وفرياد
مداد رنگی
سلام مداد زردم
بازم نقاشي کردم
آهاي مداد آبي
بيداري يا که خوابي

آسمونو آبي کن
روزشو آفتابي کن
مي خوام چمن بکارم
مدادشو ندارم

چمن که آبي رنگ نيست
زرد که باشه قشنگ نيست
مداد آبي و زرد 
بايد بهم کمک کرد

رنگ شما دوهر تا
ميشه يه سبززيبا
رنگو رو هم بذاريد
اينجا چمن بکاريد

نی نی کوچولو

نی نی کوچولو گل پسره

الان درست یک سال داره
خوشگله و با نمکه
رو لپش یک خال داره
موهاش صاف و طلایی
چشماش درشت و روشنه
دل می بره با اون لباش
وقتی که لبخند می زنه
همیشه توی دهنش
یک شیشه یا پستونکنه
نینی کوچو لو فقط کمی
بزرگ تر از عروسکه
بابایی اسم باباشه
مامانشم مامان زری
یکی یک دونست چون نداره
خواهر یا برادری
یکی یک دونست چون نداره
خواهر یا برادری


 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)